22 juni 2008

Mindre Mamma-Blues...

Bara något deppigt igår...

Men det kanske inte är så underligt. Med hormoner, hjärtfel och allt va det nu är!

Idag känns det iaf lite bättre. Har vart ute på ranchen halva da´n (nu igen!) ätit mat, fikat och pratat en massa. Vi har redan börjat att planera inför julen. Oh ja det är ett bra tag kvar, men i år vill vi va ute i GOD tid. Inte panikhandla julmaten sista dagen. Och med tanke på att det blir Stora julen i år, eftersom alla mina syskon kommer (utom J men han är ju aldrig med oss på julen) och alla syskons bihang så blir vi ju ett par styckna. Lika bra att börja i tid då. Så nu har vi en fin liten lista på vad som ska finnas med på julbordet och vem som ska handla vad till det. Perfekt! Nu vill det ju bara till att M inte slarvar bort lappen *hehe* Men med hennes ordningssinne så är det la knappast ett bekymmer. :)

Och idag har mammsen här fått en välbehövlig paus från sitt lilla gryn.. Han har vart hos moster mest heela dagen, och emellanåt hos mormor, kom bara till mamma när det knorrade för mycket i magen. Men han är lite småkrasslig min lilla goding.. Lite snorig och allmänt seg. Sovit ganska mycke idag, och sett lite mosig ut (pappsens uttryck!) Får hoppas han känner sig piggare imorron, så det inte blir värre för då måste vi ringa barn mott så inte hans hjärta blir alltför belastat... Hjälp mig hålla tummarna att vi slipper det! Nu sover han iaf, förhoppningsvis för resten av natten. jag orkar inte amma en gång till nu! Är såå trött, måste verkligen sova. Jag behöver verkligen få upp mitt blodvärde igen, så jag inte är riktigt lika trött och har ont i huvudet jämt... *suck*

--jaja, nu är det dags att "runda av"... Mina vänner! Sov gott och dröm vackra drömmar!--

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu får jag dåligt samvete och hoppas att moster inte har smittat honom. Pussa på E och lilla M ifrån moster! Kram