11 juni 2007

Må-må-må-måndag

Hej å hej!

Det växer så det knakar ute. Jag hinner inte med!!!! Hjälp! Varenda dag förra veckan låg jag på knä och rensade. Men inte syns väl det? Hoppas man hinner bli klar till hösten iaf, innan snön kommer. Min stackars sallad och rädisorna syns knappt längre för allt ogräs som nästlat sig in. Herregud, varför växer just ogräset så bra?
I lilldolans låda växer det så det står härliga till oxå. Till vänster blir det prydnadspumor och till höger kommer det popcorn. (Jaa,jag vet att det inte kommer popcorn på en gång, har försökt att förklara det där för henne, att det kommer majs först, med det står ju klart och tydligt på Weibulls fröpåse "Popcorn" så det är bara att låta naturen visa vart skåpet ska stå.)

Men men.. I helgen har jag bara latat mig, och inte rensat land alls. I söndags va jag och badade med småtjejerna.. Hur kul som helst! Det va ju såå varmt å skönt med. Jobbade lite på brännan då med. Måste ju jobba bort den fula brännan som uppkommit av bh-band och linne med brottarrygg.. Ingen bra kombination.
Jag jobbade också förresten. Trodde nästan jag skulle avlida, av värmeslag. Jisses! När det är sån här tropisk hetta vill man ju inte jobba, då ska man bara ligga på plajan med en schysst drink eller så *ler*


En klenod har återuppstått!! Nån av mina kära syskon som kanske minns den här godbiten?!
Det är en rymlig skjorta av utsökt kvalité, med det underbara mönstret av Mimmi Pigg som bebis! *hurra* Va underbar den är... Men jag lovar, den ser inte alls tokig ut på, med ett par svarta leggins och ett brett svart bälte i midjan. Man ser inte ens hälften så gravid ut som man kanske borde.... Hittade denna tingest i E´s utklädningslåda, som hon fått av mig och syrran. Kommer ihåg den från när man va liten... Tror det va min äldsta syrra som hade den.. Va det så?
På onsdag ska jag till Gyn. Har nu äntligen fått en tid.. Skulle ju egentligen inte få en tid förrens i juli/augusti men det verkar som de jobbar på minsann :) Ser på något bakvänt vis fram emot att få komma dit. Jag vill veta hur allt står till! Jaa jag försöker att inte tänka på det och att inte stressa upp mig, men säg det till den som vill ha barn. Det var därför jag skulle ta prover i förra veckan, de vill väl ha uppdaterade resultat. Inte för att jag tror att det är nån skillnad precis.
:( Håller tummarna för att det ska gå bra iaf....
Neep, nu ska jag försöka stoppa nåt lätt i magen.
Ha det fiint. Kram!













Inga kommentarer: