20 juni 2007

...och inled mig icke i frestelse...

Åhh vad det "nya" livet går bra
*ironisk*
Har kämpat på nu, på seriöst allvar sen i måndags. Det går väl bra. Tills idag, när vi käkade jordgubbar och glass.. Men mums va gott det var! Så då kanske man kan få synda lite ;)

Gick upp kl 7 imorse, för att vara fritidsfröken åt E. =) Lagom pigg. Men jag gick upp och bakade scones (!) Har nog trillat å slått i huvet inatt :P Kan kanske liiite granna bero på att vi inte hade så mycket annat bröd hemma, typ bara knäckebröd. (Funkar iof oxå, men man får väl tänka snäppet längre när det är barn inblandade?) Sen åkte vi till stan jag och E. För att fylla på i förråden. Med en liiten sväng förbi Nordiska, för att se om de hade nån billig vaxduk.. Men icke! Förbi ÖB... Rosa vaxduk - Jojjomensan sörru! E "övertalade" mig lite granna där.. De som känner mig satte nog kvällsteet i halsen nu, jag är ju inte precis känd för att gilla rosa... Men men, så blev det. Börjar bli lite akut med en vaxduk, speciellt med tanke på vad som mer låg i shoppingkorgen =) Kladdigt!

Men det blev tyvärr inget kladd idag.. Vi hann bara hem och äta lite tacos (inte så onyttigt med alla grönsaker) sen vart vi tvungna att åka till syrran, och hjälpa henne lite på jobbet. Stått å pressat kläder i ett par tre timmar *pust* Men klart man vill hjälpa till.

Så det va inte många timmar man va hemma idag iaf, fast det varit en helledig dag. Hann bara hem för att fixa lite te och sen bänka sig i tv-soffan och kolla på andra avsnittet av "Elizabeth 1".. Skitbra! Men huu va ruskigt det är när de envisas med att hugga huvudet av folk och visa det detaljerat.. *äckligt*

Ska försöka sova några timmar nu. Ska upp tidigt imorgon. Och helt ensammer är jag också då min underbara älskling är ute på galej med jobbet.

Ha det så himmelens gött. *kram*

Inga kommentarer: