28 februari 2009

mumsig middag och nya favoritlåten!

åh solen skiner över slättá ibland med...

idag har det vart strålande solsken här, och det kändes verkligen som det varit vår i luften!
Jag och syrran tog våra små kottar och åkte in till stan idag, strosade i affärer och avslutade med en fika. Inte helt fel :)

Sen var det bara hem till spisen och grytorna, eftersom jag bjudit över syrran med familj på trerätters.
Kvällens meny bestod av:
Förrätt: Mimosasallad och alspånsrökt skinka
Huvudrätt: Köttfärslimpa med bacon, potatismos, brunsås, sallad och lingon.
Efterrätt: Marängssviss

Åhh va gott det va... Känns ju lite extra lyxigt att ha trerätters ibland, även om det va ganska enkel mat.

Vi kikade på Melodifestivalen JIPPI va kul att min första favorit i år gick vidare, nämligen Malena Ernman!!!!!
Även om det låten va väldigt lik Vincero (eller va den nu heter å hur det nu stavas..) Kanske inte så konstigt egentligen eftersom Fredrik Kempe varit med och gjort den!! Jag tycker den va toppenbra, kul med låtar med lite annat sound! Hör efter själv, om du missade den ikväll!!!
http://svtplay.se/v/1458884/malena_ernman_-_la_voix

nu väntar sambon i duschen ;-)

pöss å gonatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Den middagen tackar jag inte nej till..Hoppas ni har en fin helg..P & K mamma