07 januari 2008

Ett litet jehu

Är det såhär det ska va nu, ett tag framöver??

Har ont i ryggen, nåt så kollifruktansvärt!! Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen, man kan ju bara stillsamt undra hur det ska gå att jobba imorron om det ska va såhär. Dessutom är det någon (undrar vem) som far runt som ett litet jehu i min mage (som förövrigt är bautastor nu känns det som) Så det lär väl inte bli många timmars sömn inatt inte.. Jobbar dessutom dag två da´r i rad nu så det behövs verkligen lite skönhetssömn. Men det är ju bara att se på mej nu, sitter här fullt påklädd, ätit mackor, dricker te, och bloggar! Borde ligga i sängen och nana nu! Och till råga på allt så bråkar katterna (Gud vet varför) och det känns väääldigt tomt och ensamt i vårat stooora hus nu när min älskling är borta... (tills på torsdag - Snyft)
Det är näästan liiite synd om mej..

Idag har vi haft det gött iaf, E och jag.. Vi har bara tagit det lugnt, sytt en hel del. Jag har försökt mej på att sy en tunika, men den såg mest ut som en gräslig städrock från ett mentalsjukhus från 50-talet, däremot gick det betydligt lättare att sy fleecemössor! Riktigt fina med applikationer och allt... =) Bildbevis kommer, jag looovar.. Men E fick med sig ena mössan hem (det va ju iof hennes!) så jag ska försöka ta ett kort när jag kommer ihåg... *hehe*
Vi har dessutom haft semlepremiär idag! Mums va gott! Bra belöning för att jag va så duktigt och tog mitt blodprov idag.... (inte för att jag är rädd men..)

Nu är bebben i vecka 21+3 och växer .. Magen med.. *hehe*
Vecka 21
Bebisen – Din lilla bebis är nu ungefär 18 cm och väger 300 g. Bebisen tränar sina matsmältningsfunktioner, nu kan man se via ultraljud hur bebisen sväljer fostervatten.
Du – Livmoderns mått kan vara mellan 19 till 22 cm. Normalkurvan för viktökning är 4,5 och 6,5 kg. Det syns nu att du är gravid. Du kan känna att du har ont i bäckenet, det kallas för bäckenuppluckring även kallat foglossning, det är normalt att man får det i femte eller sjätte månaden. När du är gravid samlar du även på dig vatten, så du kan känna dig svullen fram mot eftermiddagen och kvällen.
No shit Sherlock!!!

Ha de gött, nu ska jag göra ett tappert försök att sova.. Med Zlatans största hot i magen...
Kram och godnatt!

Psst...M som i Mica: tack för tipset, ska genast kolla där!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag blev sugen på semlor och en flecce mössa. En vit så klart! Kan man önska sig en sådan?
Ha det gott!

/M som i Mica

Unknown sa...

lägg ut bilder sen på mössorna.. jag är nyfiken.!

Kram på er alla!
Ge DOlen en puss ifrån mig!

Unknown sa...

Jag menar Dolan såklart!