11 januari 2008

Gravid åt alla håll och kanter...

Ännu en ledig dag till ända...

Så skönt det är att bara gå hemma och göra vad man vill! Idag har jag sovit länge (igen) och bara myst med min älskling som kom hem igår igen =) Vad skönt det är att ha han på plats igen! Har saknat honom så!! Idag har jag sytt färdigt de ofärdiga projekten som jag höll på med i förrgår.. En lila västbolero har fått applikationer i form av svarta blommor med silvermönster
Framsidan:
Baksidan:
Har sytt fast bokstäverna lite mer på mitt gravidlinne...En del lossnade när knubbisen Ida tog på sig linnet =) Men nu sitter de nog!
Såhär såg det ut innan jag hade sytt fast bokstäverna
Sen blev det såhär...
Idag går jag (vi) in i vecka 22, känns inte det helt sjukt?!
BebisenBebisens vikt och mått är ca 400 g och 19 cm lång. Ögonlocken täcker hela ögat och bebisen har fått ögonbryn. Naglarna är så långa att de täcker fingertopparna. Lungornas luftrörsträd förgrenas och lungblåsorna utvecklas. Lungorna är fyllda med vätska ända fram tills födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.

Du – Livmoderns mått är mellan 20 till 23 cm. Du kan försöka känna den ett par cm ovanför naveln. De flesta kvinnorna känner att detta är en härlig och bra period. Hår och hud strålar, detta beror på att kroppen är fylld med graviditetshormoner som skapar tillväxt. Tänk på din hållning så att du inte får ryggbesvär längre fram.

Ehh ryggbesvär har jag redan.. *oups* Men jag njuter verkligen av att äntligen vara gravid ska ni veta, även om det är skitjobbigt ibland, när det värker i ryggen så jag tror jag ska dö, eller när jag måste springa och kissa för sjuttifjärde gången och det bara kommer tre droppar men kändes som sju liter. Det är så fantastiskt att känna pain-riche´s sparkar om kvällarna när jag lagt mig och ska sova, för då vet jag verkligen att det växer nåt där inne. Jag längtar så tills vi får hålla vårat lilla pyre i våran famn, och se vem han likar mest? Får han S näsa, eller mina ögon? Hmm vill bara göra EN sak klar innan nån skriker... Vi VET INTE om det är en kille eller tjej, men jag säger han iaf, jag tror det är en kille men som sagt var, vi vet inte alls! Så nu vet ni det!

Idag fick jag ett paket på posten... =) Alltid lika kul, tror iof inte att S-mannen tyckte det, men det börjar tryta ganska rejält på klädkontot nu =) Magen växer i en takt som inte min garderob hinner med i. Och inte min ekonomi för den delen heller *ler* Men i paketet gömde sig dessa vackra plagg... Och M som i Mica, visst har jag gjort mig förtjänt av de?! *ler*
En kakigrön mammabyxa, som går att vika upp till caprilängd
Svarta "vanliga" shorts, lite jeansaktiga i tyget, blir döläckra till stövletter...=)
Ljuvlig aquagrön, stickad bolero, perfekt till det mesta....

Och sen hade jag egentligen beställt en svart lång tunika som man knyter i sidan, men jag fick en annan svart tunn långärmad tröja, lite kortare med omlott över bysten. Inte vad jag hade tänkt mig men det passade bra så jag behåller den iaf. Dessvärre hittar jag ingen bild på den, men det är nog inget att gråta över precis.
Tack Mamma och M som i Mica för era värmande kommentarer, blir ALLTID lika glad när jag ser att jag har fått en kommentar! Det är görkul!
Nu ser jag fram emot måndag, då kommer ett paket från lilla mor, hon har fyndat mammakläder åt mig, så jag slipper gå naken *haha*
Och imorron kommer J och A förbi här, och hälsar på. De skulle till Kinnarp, och då tänkte de ta svängen förbi Byn och tittat hur jag har det. Kul! Va länge sen jag fick Stadsbesök *skrattar*
Må väl så hörs vi, imorroneftermiddag börjar jag jobba, och sen jobbar jag dygn till söndagkväll, så vi kanske hörs då, om jag orkar blogga!
Stor Bamsekram till er alla!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin bolero du har sytt.! Stor du börjar bli om magen nu, synd att jag inte får vara med irl och se den växa!
Men jag får la vänta tills det blir min tur. Lugnt- jag ska vänta tills ditt barn är myndigt!! HEHE!

Pussar ifrån din syster!

Camilla sa...

vilket gulligt linne!