15 januari 2008

Ett ryck eller två

The jul is officially gone


Yep så är det, igår fick jag mig ett ryck och slet ner alla gardiner och stjärnor. Så nu är allt tillbaka i sin vanliga ordning igen, och helt ärligt så känns det ganska skönt =) Det är bara ett fönster kvar att fixa, men jag hittade inte gardinerna jag ville ha där, letade efter en panellängd med vit botten och med ett mönster av ringar i svart och grått. Hittade bara en duk i samma tyg, men ingen gardin. Som jag har letat då! Genom heeela huset! Tills syrran kom förbi, och frågade om den där duken verkligen inte va en gardin. Den va ju ganska lång, för att va en duk =) Och visst, tror du inte att efter ett visst ögonmåttande så konstaterades det att det faktiskt va den försvunna gardinen!! *halleluja-moment* Så nu kan jag ta ner de sista tappra julisarna och sätta upp fräscha svart-vita och turkos paneler. Tack syster-yster!


Fick ett ryck till i gårkväll, och bakade ett gäng med rågkakor. *mums* Och den här gången blev de sådär lagom stora, som mammas blir, sist jag gjorde rågkakor råkade jag göra de för tunna så de blev som knäckebröd nästan =) Men nu vart de jättebra! Är det nån form av mamma-grej kanske? Förberedelse inför den stundande mammarollen *ler*


Bebben i maggen lever sitt eget liv iaf, när jag va uppe och kissade inatt (imorse?) så fick Pain-riche ett ryck och skulle buffa runt lite där inne.. Mitt i Natten! cheesses! Lägg dig ner och sov, typ! Tur för pain-riche att jag fortfarande njuter lite av sparkarna... Snart kommer man la va less på de!! Så det är la lika bra att njuta så länge man kan. =)


Nu sitter jag och sippar te med honung i, för det kliar så vansinnigt i halsen, har haft rethosta sen jag vaknade (en timma sen - wow) hoppas det går över av sig självt, tycker det räcker med krämpor för min del, med ryggen.


Jag går fortfarande och väntar på mammas paket, det kom inte igår så nu lägger jag ALLA förhoppningar på att det kommer idag, är sååå spänd på vad mammisen har hittat! Jag återkommer om detta...


Idag ska jag bara ta det lugnt innan jag ska åka och jobba, ta en tur ut till Kinnarps först, lovade A att byta ett par skor hon köpte där i lördags, som hade gått sönder. Kanske man hinner kika lite på bäsekläder? bara titta älskling *ler*

I brist på andra bilder kommer här två bilder så ni kan jämföra skillnaden.. =)
Vecka 13+5
Vecka 22

Svårt att tänka sig att jag tyckte jag va tjock redan i vecka 13 *hihi*

Nej nu ska jag klä på mig och gå ut en sväng.

Puss och kram, vi hörs!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Stor du är om magen nu! en det gillar vi! Puss

Anonym sa...

Vilken fin mage du fått.Söt och rund.Undrar vad du ätit?Kramar & pussar (mormor)