20 januari 2008

Slappisdag och ryggvärk

Jaha, dags att resumera lite nu igen då =)

Har verkligen inte orkat blogga det senaste, ryggen värker nästan konstant nu, och jag har ont i ljumskarna när jag rör på mig. Har pratat med BM, hon säger att det är bra att röra på sig... Jo tjena...Men då mjukas musklerna upp, men lätt att gå ut och gå när det stormar ute lixom =) Eller nja, idag blåser det inte storm så en promenix idag vore verkligen på sin plats.

Nu har vi gått in i vecka 23... Syns väl ganska tydligt *ler*
Vecka 23+2

Bebisen – Din bebis väger ca 500 g och är 20 cm lång. Den fortsätter lagra fett, men huden är fortfarande alldeles rynkig. Nu utvecklas bukspottskörteln som producerar insulin och hormoner. Insulin är viktigt för din bebis produktion av blodsocker.

Du – Viktökning omkring 5 till 7 kg, om inte mer. Livmoderns mått är mellan 21 och 24 cm från pubisbenet och livmoderns topp. När livmodern växer trycker den mot urinblåsan och du blir kissnödig oftare. I denna period kan en del gravida drabbas av graviditetsdiabetes.

Känns väldigt bra, nu närmar det sig BF!! Spännande, även om jag verkligen mår skit vissa dagar och helst inte vill kliva ur sängen. Ska söka havandeskapspenning nu, så jag kanske kan sluta jobba snart, det är tungt nu det kan jag lova. Nästan längtar tills jag får gå hem, på sätt och vis. Även om det är kul att jobba, så är det så tungt ibland och jag blir så utmattad och sliten efter ett arbetspass att det snart inte känns värt det längre, vill då hellre vara hemma och ta saker och ting i min egen takt. Men vi får ta en dag i taget och se hur det går...

En annan sak som är bra är ju att mamma paket kom i tisdags. Så nu är min garderob uppdaterad, och jag är stadens pingla!
Snygg kornblå topp
Kritstrecksrandiga shorts. Hett eftersökta =)
Svart topp med isydd skjorta. Stilrent värre!

Grönrandig topp med härlig lös passform
Röd-beige-svart randig topp med lite längd och 3/4 ärm
Gråa leggins med silvertryck och rynk på vaderna
Närbild på silvertrycket
Svart-grå rutig kjol med matchande skärp
Allting satt perfekt, och passade både mig och lilla magen. Jättebra med lite nya fräscha mammakläder, hittar ingenting i affärerna här nere... TACK mamma!
Idag är en sån där skön slappisdag, bara myser i mysbrallor i soffan framför tv:n, med datorn inom räckhåll =) Passar ju iof mig ganska bra nu, när jag är lite sleten och seg. Kollade på Let´s Dance i förmiddags, missade det i fredags. Karl-Petter är ju min favvo, han är ju störtskön! Blev inte så lessen heller att de va Uffe som åkte ut, inte för att han va sämst eller så, men han va den som man inte saknar mest, om man säger så. Men jag misstänker att min favvo inte blir kvar alltför länge heller, med tanke på att han inte kan dansa för fem öre *ler* Lika bra som mej iof!!
Tack för kommentarena zoo_gott och mamma; Magen växer så det knakar, vet inte vad jag stoppat i mig som gör att jag svullnar så! *skrattar*
Ha det så gött, så hörs vi.. Nu ska jag försöka släpa mej ut en sväng.... *ojojoj*
Kramelikram

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint att du blev nöjd och glad för kläderna..Klart du ska vara snygg och tuff är om du är gravid!!!!!Puss,puss till lilla babyns mamma..Kram mormor blivande