11 april 2008

Halleluja-moment

Hela da´n på sta´n...

Å gissa om jag e trött nu... Om jag aldrig vart det förr... *ler*
Vi gick upp tidigt imorse nästan i ottan... (kl 7:30..) Trimmade upp oss lite för att sen åka te stan. Först förbi sotar´n och hämta nån grej till pannan. Sen vidare till VC för att ta lite prover på lab, inför MVC-besöket. Som för övrigt gick snabbt och smärtfritt. Följer kurvan som jag ska, har totalt gått upp 14 kg sen inskrivningen i vecka 12. Painriche ligger med huvudet neråt (duktigt busen), h*n är dock inte fixerad ännu, och vänder sig förhoppningsvis inte nå mera... *håller tummarna* Hjärtljuden låg på 132 slag/minut. Förra gången låg de på 124 s/m... Blir nog en pôjk iaf *hehe* Det trodde t.o.m. BM! Återstår att se... Växer så det frodas iaf *hehe*
Gravid i vecka 35+0
Sen pratade vi lite om hur graviditeten varit, och lite om hur vi tänker och känner inför framtiden, förlossningen osv. Hade väl inte så mycket att orda om den saken, känner mej ganska lugn än så länge iaf. Inte så mycket att disskutera helt enkelt. Den kommer väl, chocken, som ett brev på posten *haha*

När vi va klara hos BM åkte vi och käkade lunch. Därefter hade vi dryga två timmar att spendera på sta´n. Vi hade ju föräldragrupp kl 14 och hade ingen större lust att åka hem emellan. Så vi va på Jysk och tittade på madrass till PR´s säng. Hittade dessutom en amninskudde för 150 kr, och lite annat smaskigt i inredningsväg, meeen går man å shoppar med Sur-E så får man hålla hårt i stålarna... *skrattar* Så jag köpte faktiskt inget, utan jag får la ta med mig syrran en dag, och åka och shoppa de där grejerna utan min darling-sambo! (Jaa det är sant Mica!!)

Sen va vi runt och kollade på ny bil, varmvattenberedare och sist va vi inne på Coop Bygg. Där slog min älskade darling till och köpte nåt som vi på något klurigt vis lyckats mygla oss undan med att klara oss utan de senaste tre åren vi bott i hus! Nämligen en gräsklippare!! Det va ju nästan ett *halleluja-moment* !!! Lovade till och med S-mannen att jag ska klippa gräset i sommar.. *hehe*Just de, jag köpte ett par coola trädgårdskängor (jaa de hette så....)
Blir jag cool eller blir jag cool när jag klipper gräset i dessa och bikini i sommar? :-)

Sen va det alldeles lagom att vi åkte till Föäldragruppen. Och där va vi över 2 timmar och pratade om förlossning, men mest om smärtstillande... *hehe* Kusligt, nu är det inte lång tid kvar...
Och knappt hann vi komma hem igen förrens S fick veta att han och A skulle göra iordning i Väla inför vedkapningen som drar igång imorron, igen.. *suck* Jag å syrran gjorde det aktiva valet att åka med ut och grilla korv *mums va gott* Tur att det finns nåt som va bra med denna kvällen *haha*
Och nu sitter jag här och bloggar, och är eldvakt, så vi kan duscha sen... Imorron blir det ved för hela slanten. Men vi ska GRILLA!!Och det är ju inte helt fel :-) Och jag ska på lyxbehandling imorron.. Ska på lyxpedikyr och ansiktsbehandling. Kan ju ändå inte hjälpa till med veden med den här bauta-magen så.. Kan lika gärna skämma bort mig litegrann...
Puss & Kraaaam

Inga kommentarer: