20 april 2008

Tro det eller ej, men..............

Det går framåt i Painriche´s rum.

*det sitter gips på väggarna
*skruvhålen och skarvarna är spacklade
*hörnena är fogade med acrylfog

Det ska nu bara
*slipas
*spacklas på där det krävs
*målas i en ljuvlig blå färg (som dessutom redan är inköpt *hallelujah*)
*dekoreras med nåt ballt på väggarna
*inredas
*fyllas med bebisprylar
*Painriche kan flytta in!!

Smådetaljer helt enkel :-D
Och jag har fått den stora (?) äran att vara S-mannens springpôjk (eller flicka snarare) Dock så fick jag ett ryck, och passade på att spackla klart medans gubben låg utslagen på soffan efter maten. Han tyckte faktiskt att jag gjort ett bra jobb!! Kanske en ny yrkesbana *hehe*

Skönt, att det är klart snart. Jag tror att Painriche kommer att kika ut lite tidigare än vad det är beräknat.. Har haft ont i magen och ryggen till och från i flera nätter nu, och de som vet bättre menar att det är förvärkar. *hmm* jaja h*n kommer när h*n kommer...

NU: dax att avvika.
Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är knappt jag tror på det jag läser!
Skönt att det går framåt, så att ni är redo att ta emot våra nya goding!

/M som i Mica