23 januari 2009

i need teraphy

sicken dag
sicken usel fucking jävla dag.

eller ja, helt usel har den la inte vart men.. nja.. på håret.

startade ganska bra men en liten kille som ville komma upp kvart i sex imorses. Mygod! Meen, han somnade snällt om till sjusnåret.. Morronmys i sängen följde efter vällingen.. Sen en frukost för mamma, och frukt för lillfisen. Fick då syn på Persilja (Katt 1) som höll på med nåt i trädgården.. nåt lurt.. mmm jodå... hon hade fått fatt på en stackars fågel.. nån grå-brun lite större fågel.. åhh jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, men jag rusade ut och skrek åt henne att ge fan i fåglarna. Det tog ett tag innan budskapet gick in, men tillsist lät hon fågeln vara.. När jag gick fram till den så såg jag att den fortfarande andades. Ringde mitt journummer (syrran!) Hon tyckte att jag skulle slå ihjäl den, så den slapp lida. Ehh va?? jag? Slå ihjäl en fågel? öh, skulle inte tro det! Fast jag tyckte ju synd om birden. Sa åt katten att hon skulle iaf ha ihjäl fågeln.. men nu hade hon verkligen tatt till sig av mattes hårda ord, så nu sket hon i den! guud... katter *suck* Sen gick det en stund, sen såg jag att hon va där igen, och Doris (katt 2) med.. usch, känner mej så hemsk, men jag pallar verkligen inte att slå ihjäl saker.. Fan jag kan ju inte ens slå ihjäl en spindel av större modell...

jaja.

sen skulle jag och Lille M gå en sväng, och ta svängen över affären och köpa morötter.. När vi väl bylsat på oss allt och ska knata iväg, ja va tror ni händer då?? Joo, kattfan 1 & 2 envisas med att följa med! Fan är det jävla Gestapo-katter eller???Med förföljelsemani?? Efter lite jagande och gapande och skällande så får jag snällt (?) gå tillbaka till huset.. Persilja -det lilla våpet- kommer dumsnällt fram när jag lockar.. Sen fick hon en flygtur ner i källaren (inte riktigt lika illa som det låter, så snälla inga påhopp!) Men Doris är tydligen smartare än vad hon ser ut! För hon gick inte på mattes snälla röst... hon sprang över till grannen och gömde sig... Smart katt? Nja det är väl en tolkningsfråga..
Därefter ångade den nu mycket upprörda och arga mamman iväg med sin stackars son i barnvagnen.. Jaa snacka om att vara ett föredömme va?! Konstigt, men han bara skrattade när jag jagade katterna... Van kanske? Så, om nån vill ha en katt eller två så hojta till! ;)

Det bidde dock inte en så lång promenix som jag hade tänkt.. Visserligen va snön inte direkt nåt hinder, men det blåste satan och va glashalt. Så jag tog det säkra före det osäkra och tog en kortsväng.. Gick ju dock i ett ganska så furiöskt tempo så... Sen tänkte jag det att jag skulle kolla hur många steg jag va uppe i... Då märker jag att jag tappat min stegräknare... Så om det är nån därute som hittar en lila stegräknare från Oriflame som ser lite vilsen och ensam ut, så hör av dig! Så nu vet jag inte hur mycke jag gått idag... *snyft*

Tur va la att jag i samma veva hittade 60 spänn i termobrallorna.. Visserligen är det S-mans brallor, men FINDER KEEPS!!! :) (jaa ja e billig i drift!!)

jo så det har varit en händelserik dag... syrran och E&E va här och åt.. Syrran hade köpt semlor *mums* Sen busade vi på M´s rum.. :) Em härjade med Lille M så han skrattade så han kräktes! ;) Kan ju inte va bra?!

nu ska jag ge mej själv en treat, ska poppa popcorn, och se om min sure sambo är på bättre humör...

tack för pratstunden! jag behövde ett terapisamtal.. antar att fakturan kommer på posten?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan ta Doris eller Persen om så önskas. Frågan är bara om de vill bo i hektiska Sthlm med Emma och mig :-). Se bara till att det finns lufthål i paketet när du skickar upp en av katterna ;-)

Anonym sa...

Tack för idag. Om du vill veta så hade inte jag heller slagit ihjäl fågeln men va ju lixom tvungen att vara lite cool!!!
Varför är han sur då, gubben alltså??? Min va inte nå särskilt trevlig idag heller.
kram syrran E

Anonym sa...

Kan inte annat än skratta åt ditt inlägg gumman !! ^^ Du skriver med sån humor att det är jätte kul att läsa, trotts att du hade det jobbigt när det skedde ^^
Män kommer helt klart i PMS perioder de med emellanåt ;P

KRAM

Anonym sa...

Du verkar ha haft en tuff dag..hehe... Ska söka med ljus o lykta efter en övergiven stegräknare....
Tur att du fick lite semlor mitt i all bedrövelse iaf!!
- M som i Mona.