10 januari 2009

paltkoma

Ett glas vin. Ostbågar. Körslaget.

Kan det bli bättre?? *ler*

jag och min darling skulle ha lite romantisk middag här hemma ikväll. Kl 20 skulle maten stå på bordet, efter att M hade somnat. Potatisgratäng och gorgonzolafyllda lövbiffsrulader stog på menyn tillsammans med en flaska Lindemanns Bin 45.

---Men så hände nåt---

Lunchen/middagen var planerad till kl 16 i eftermiddag. Jag fick ett ryck och stekte fläsk. Bjöd in syrran E och hennes familj samt Tant Mica. Jodå, de va här i tid (för en gångs skull!) men maten va inte klar förrrens klockan visade närapå 17!!! Ajdå! Dessutom så kokade S-man palt, han va såå sugen, så han körde igång med det när jag började med maten vid tvåtiden.
Inte för att det vart så bra då, för palten påminde mer om potatissoppa. .. stackars s-man... Alla 7 (eller om de va 8) paltarna (vet inte hur man säger palt i plural) kokade sönder, utom en! Den åt han med andakt.. Syrran E smakade och tyckte den smakade hostmedicin (ursäkta mig om jag minns heelt fel nu..) Jag tyckte mest det smakade rå potatis, ganska smaklös. Men Em tyckte det va ganska gott! Underlig unge det där... Hon som inte äter vad som helst. Men vi är övertygade om att hon sa så för att inte göra S mer lessen... :) Sötunge. Vi andra åt oss mätta på stekt fläsk och löksås *MUMS* S-man med, fastän han hade sett fram emot palten... Lider med honom nästan.. men jag ska lära mig koka palt jag, vägen till mannens går ju genom hans mage vet ni la?!

Så pga av denna försenade braklunch/middag så blev det ingen romantisk middag ikväll...
Även om vi inte åt nån palt så fick vi paltkoma

Så det blev en tetra vitt vin , en paket Vienetta och en påse Ostbågar framför tv:n. Går lika bra det. Den romatiska atmosfären kanske inte riktigt infunnit sig men jag har ju min älskling här, och lite småfuller å glaer så man får la va nöjder me de!

KUL att ni kommenterar ang era älsklingars lösgodisfavoriter! Fortsätt med det!
Jag läste inlägget för S-man nu ikväll och hans favorit är de där blåa syrliga bumlingarna! Bumlingar visste jag, men inte att det va den ABSOLUTA favoriten inte...

Kram - och ha en underbar fortsättning på eran lördagskväll!


Tack för era kommentarer det senaste förresten! Det är jättekul att läsa era reaktioner, lite feedback är aldrig fel. Både positiv och negativ! Fortsätt gärna med det.

Inga kommentarer: