25 januari 2009

Vad vill du bli när du blir stor?

Vad ska man göra av sitt liv?

egentligen?

Funderar, å funderar å funderar...
Vad ska jag bli när jag blir stor?
finns så mycke som verkar kul. velar så.Det vore skönt om nån bara bestämde och sa åt mig, att "Ida, du ska bli ________!" Så jag slapp tänka ut nåt.

Känner verkligen inte för att fortsätta jobba som personlig assistent. Känner att jag står stilla och utvecklas noll. Vill vidare, men vet inte vart. Har sneglat på Lärarutbildning. Men nja, kan jag lära ungar nåt vettigt?? tveksamt.
Jag gillar ju att skapa saker, med händerna, känna materialen och se saker växa fram. Nåt hanverksaktigt kanske? Men får man jobb då?
Har hittat en spännande ettårig utb som jag skulle vilja gå, men frågan är;
Är det nåt att ha?
Ger den jobb?

Så många frågor. Så lite svar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör helt rätt som tar denna möjlighet att gå vidare i livet, och detta säger jag inte enbart för att jag har och vill ha kvar din gamla tjänst....utan i all välmening! Du har jättestor potential att bli något stort, bara du hittar nyckeln som öppnar dörren till just din dröm. Jag gjorde likadant när jag var hemma med min första huligan 2002. Jobbade innan som frisör, men kände, och hade länge känt, att det inte var jag. Det var absolut inte det jag skulle göra till 65 års ålder, jag hade aldrig överlevt! Tur i oturen så blev min mamma svårt sjuk några månader innan Philip kom, och jag kom i kontakt med omvårdnaden, och kände direkt lockelsen. Sen rullade allt på, och jag har aldrig ångrat att jag tog det steget. Att få barn är en stor omställning, och man får ett annat perspektiv på livet. Det är som man får en andra chans att fundera över framtiden.
Guuuuuuuuud, vad djupt skitsnack detta blev! Men summan av kardemumman, vad du än bestämmer dig för att göra, gå på din känsla, den kommer att leda dig rätt, du kommer att ta rätt beslut!
Puss och kram från Elin, som gärna sköter ditt gamla jobb!

Anonym sa...

Jag håller med dig helt! vill med göra nåt annat .. men det är såå svårt! känns som att jag bara kan jobba med människor, eftersom det är det enda jag gjort.. Skulle mer än gärna oxå jobba med händerna, som du skrev, men då är ju tanken, får man verkligen jobb om man utbildar sig till nåt sånt? Just nu vet jag inte och vår dröm om hus är STOR, så jag kör nog på i lite gamla banor till en början för att sen se vad jag verkligen vill.
KRAM

Anonym sa...

Du kommer att hitta nåt som du trivs med..P & K mamma