21 oktober 2008

det blir bättre å bättre, da´för da´=)

visst så överlevde vi natten...

Lille M sov i stora sängen hos mig, och det gick ganska bra. Han sov som en stock, och jag, ja om jag säger att jag oxå sovit som en stock så överdriver jag allt litegranna :) Shit va M ligger å far runt när han sover..Benen i vädret, och viftevift på armarna... undrar vem han har ärvt det ifrån?! :) Så lite lätt halvslumrandes lyckades iaf jag ta mig igenom natten.


Idag är lite av den forne M tillbaka, febern är helt borta, och den värsta snuvan och nysningar har lagt sig. Skönt. Så det va inte mycke tant doktor kunde göra för lille M idag, förutom att låta sig charmas av ett litet leende tandlöst troll, som bara smajlade :) Söt-Unge! Läkaren kunde konstatera förkylning, och blir han inte bättre så ska vi höra av oss, men med tanke på hur pass mycke bättre han bara blivit över det senaste dygnet så ser ju prognosen god ut!


Idag har vi hängt hos min gravida syrra hela långa dagen. Ätit tacos *mums*, fikat kaffe och banankaka, tjötat skit (som alltid!), tittat på "Hem till gården" och turats om att gosa med Lille M.... Inte förrens runt sjusnåret lyckades vi masa oss hemåt igen :)
Måste ju elda å mata katterna..

men för tillfället så är det en väldigt ensam, ganska rädd liten Ida som sitter här å bloggar
Det är STORM ute, det är läskigt, låter jättemycke, det viner om knutarna så hårt att det verkar som hela huset ska lyfta vilken sekund som helst... usch tycker inte om att va ensam i sånt här busväder...
S KOM HEM!!!
Regnet verkligen öser ner, och det blåser jättestarkt. Hu-va-li-ga. Så jag sitter här å döver min ångest med lite baileys-look-alike, visst e de gott, men tror fan inte att de hjälper.

Om du kommer tillbaka om ett par timmar igen, så ska du se att jag fortfarande sitter här... ensammer... med min baileys-look-alike...


Förresten, såg ju "DH" nu ikväll... SHIT va de händer grejjer... När de visade Gaby där i slutet så hade jag telefonen redo att ringa syrran för att konferera :) OJOJOJ mama mia... snacka om att längta tills nästa tisdag, vilken jäkla cliffhanger :) hur ska man överleva det då hade de tänkt?


Nowell, nu ska jag inte tröka ut er mera...


En sån här vill jag ha förresten! (apropå allt och inget!)

Denna underbara skapelse är en BabyTravel Jogger Komfort. JAG VILL HA!
(sen får S-man säga vad han vill!!)
Puss puss

Foto lånat från Babyproffsen.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

För oss som inte orkar vänta

http://thepiratebay.org/tv/510/S04/

http://thepiratebay.org/tv/510/S05/

Anonym sa...

BT's syskonvagn är toppen ! Hur singelvagnen är vet jag inte. et enda jag vet om dem är att det blir väldigt ostabilt när du tex lyfter upp på en trottoar och bara har framhjulet i marken, då måste du ballansera .. Men en vagn med svängbart framhjul blir enormt lättmanövrerat!
Vi har en Brio Race med, den gillar vi ! förutom att den lite lätt blir baktung om man packar för mkt i skötväskan och man sen åker med en busschaufför som bromsar och gasar .. ;p men annars rekomenderar jag en sån :)

KRAM

Anonym sa...

Johanna som skrev innan föresten ^^

Anonym sa...

Skönt att lille M mår bättre..Aha ska du ut och jogga??Men den är snygg..S mannen kommer väl hem imorron då blir det bra..Puss & kram mamsen