07 oktober 2008

underbart härligt

vi beter oss som om vi hade semester, S-man och jag. Å så lille M förståss *fniss*

Vi ligger å gosar å drar oss i sängen tills efter tio, det är härligt, men halva da´n försvinner ju typ *ler* S-man är ledig hela veckan, därav mysandet och pysandet.... =)
Idag har vi iaf lyckats masa oss iväg till Den Stora Staden Skövde!! S-man lämnade in sin mobil, min får jag snällt försöka att uppdatera =) Vi passade på att träffa J&J och fika lite. Alltid trevligt att fika å prata lite med underbara vänner! Sen strosade vi runt lite och kikade i affärer, jag provade ett par gympaskor, jättesköna men lite för dyra för vårat konto just nu... *suuck* Jag som tänkte sätta fart på min rumpa -åmittliv- och börja träna nu. De gamla pjuckens sålde jag ju på tradera, så jag har inga. Får väl låna S-mans, bara lägga i några paket strumpor först så de passar lite bättre bara.... Nepp de där dojjorna får jag inhandla när nästa löning kommer... (eller barnbidrag kanske??!!) jaja det där problemet löser sig.. jag kan ju alltid ta mina utegympadojjor så länge... tills jag kommit in i det =) träningen alltså.. *fniss*

Nu på kvällen har vi bara "chillat"... S-man har haft halsbränna och Lille M.. ja jag vet inte vad som är fel, men han har vart lite gnälligare än vanligt, tror det kan va tänderna nu iaf.. Dregglar och gnager på allt gör han ju... Och det börjar kännas lite hårt i tandköttet... Han fick lite alvedon innan jag ammade honom och nu sover han sött... Får väl se hur han verkar imorron.. kan ju va en släng av förkylning med, han är lite småsnorig och nysig. Lille Bubben!
Ska inte tråka ut er med mer prat om Lille M, måste bara berätta;

HAN HAR VÄNT SIG SJÄLV!!!
Från mage till rygg!!!
Det hände första gången hos mamma, för drygt två veckor sen om jag inte minns fel (jodå jag har en minneslapp nånstans, men orkar inte leta efter den nu) Så nu rullar han över på mage lite när som.. Den där lilla rumpan svänger lite överallt, han ligger inte stilla många sekunder nu.. Sen blir han illförbannad när han inte kan vända sig från mage! *ler* Tålamod min vän! Jodå, så han håller på att bli stor nu minsann. Ingen bebis längre..
(mja bara när han e trött, hungrig, kinkig, lessen eller bara lite gosesugen!!)

___________________________________________________________________


Bilder från Stockholmsresan kommer, har inte orkat ta tag i det där med att lägga in bilderna på datorn ännu... *pust* Har fortfarande kvar strulet med ögonen, de är verkligen inte med längre -måste kolla upp dom- ska försöka komma ihåg att ringa imorron.

såså--- nu ska jag kika vidare här... Puss å kläm!!

Inga kommentarer: