20 oktober 2008

en liten sjukling

imorron ska vi till läkaren jag och Lille M.
Bra det, så får vi se om de kan hjälpa honom.
Han hostar verkligen uschelt, och snorar och nyser ganska duktigt nu. Idag har han ätit typ hälften av vad han brukar, och bara sover. Jag tog tempen på han för drygt två timmar sen och då hade han 38.6.
Min lilla konke...
Nu sover han iaf, hoppas det är för natten men det kan ju igen veta när han mår såhär.. Jag tänkte iaf att han skulle få sova inne hos mig i dubbelsängen, så jag har koll på honom.
S-man är ju inte hemma iaf så det gör ju inget..
Det är riktigt ruskväder ute. Nu blåser det storm nästan, huu va läskigt att sova ensam :(
Men men det har ju gått bra förr så det ska la gå nu med. Snart är det torsdag och då kommer S hem igen..
Jisses, va jag längtar efter honom, kom jag på nu!
Nehepp, om man skulle söka genom nätet efter lite matstolar.
Vi ska ju köpa en matstol till M, helst vill vi ha en tripp trapp från Stokke, men de är ju så hiskeligt dyra. Begagnat går ju bra, men vi har inte hittat beg i andra färger än körsbär och bok och det vill jag verkligen inte ha.
Då tänkte vi "aha, vi kan köpa en beg billigt och måla om den!"
Men, då ska ju det göras oxå...
Vi vet ju hur effektiva familjen E-F är! =) Nu har vi ju hittat en likande stol som heter Ruff Knuff. Ser lite annorlundare ut (klumpigare tycker både jag och S-man) men BETYDLIGT billigare!! Men åhh va vi velar.. Vi vill iaf ha en växastol så långt är vi klara..
Så den billiga stolen Antilop från Ikea är inte aktuell. Inte i nuläget iaf, alla kan ju ändra sig =) Inte minst vi! Men vi är ju inte klara än, så vi får la se hur det blir. Vi behöver ha en stol snart iaf, för M älskar att sitta med när vi äter, just nu sitter han i sin Bumbo-stol på köksbordet, men det går ju inte hur länge som helst...
Såå jag ska kika lite på blocket och tradera nu tänkte jag... Kanske springer på nåt vettigt.. =)
Ha det lajbans, så hörs vi!
Kel å kläm!/I

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du har lille M hos dig det är tryggare..Ni hittar den stolen ni vill ha mmen man får leta ibland..Hoppas det går bra hos läkaren idag..Puss & kram mamma/mormor