19 oktober 2008

ett miniuppror har ägt rum =)

okej okej


jag är kass :( Men har hållt mig sysselsatt rejält sen jag bloggade sist... Hmm... i onsdags så skurade jag ju köket, det har jag ju redan bloggat om. Jag fick lite mersmak på städningen kan man säga... *hihi*
Så i torsdags städade jag ur min och S-mans garderober, samt böt så han fick min och jag hans. Till saken hör att min gamla garderob är en sån där "walk-in closet" modell mini-pini, samt SKITKALL då den inte är speciellt isolerad eller uppvärmd. Och efter att ha levat i den där garderoben, och tagit på mig iskalla kläder mitt i vintern (och med en gapflabbandes sambo som njuuuter av att se när mina nipples fryser...)
så fick det vara nog! Ett litet miniuppror har ägt rum i lilla villan, och S-man får tycka vad han vill...
Han mumlar numer om att hitt på nåt så garderoben blir varm.. e inte det typiskt?
Så nu får han slåss med äckel-päckel-spindlarna som bor därinne.. *huuu*
Lite kul är det dock, att S-man gått fel flera gånger redan, första morgonen två gånger på mindre än en kvart =)
Såå... jag böt plats på alla kläder, dessutom fick våra garderober framförallt min... (går ju inte att slänga nåt för S-man, han är så känslomässigt knuten till typ ALLA plagg han köpt innan vi blev tillsammans.. för fem år sen!!) ...en rejäl genomgång. GUD va skönt!! Det är såå rent och fint nu, var sak har sin plats..
Sen att jag inte kommer få plats i den där lilla garderoben sen när jag är smal och snygg och kan ha alla mina gamla kläder, samt börjar shoppa en massa kläder igen, det är en annan femma det!!
Och nu i helgen så har vi hängt hemma hos syrran, för S-man har hjälpt Adis greja med grunden till deras garage de ska bygga. Så då har jag och Lille M oxå kuperat där, som sällskap och middagsgäster =) Kul med lite sällskap.
Åhh vet ni, det går inte så bra med min träning.. Vart är eran peppning!!!!????? Ni kommenterar att jag kommer klara det, för jag har sån disciplin och bla bla bla... men SHIT!! Känner ni inte mig??
Jag har ju NOLL i disciplin och NOLL KOMMA NOLL NOLL i tålamod..
H-e-l-p--M-e!
Har inte tränat på en vecka och två dagar nu.. fast lite beror ju på att det vart lite annat emellan, som typ städning... Och sen blir ju inte saken bättre att Lille M är sämre igen, förkylningen verkar ha kommit tillbax med kraft, han hostar och nyser så det står härliga till.. Så imorrn får jag ringa ner till BVC igen, och höra med dom. Nu har han fått alvedon och bricanyl ikväll så jag tror att han sover gott, men iaf. Stackars liten :(
iaf så känns det ju inte riktigt bra att gå och träna då heller, när han inte är riktigt bra. Lämna han till syrran som är höggravid och kanske inte riktigt alltid orkar. (lessen vännen men det är ju så...) Nej det vill jag inte.
Nepp, dax att släcka lyset. Ska hångla upp min sambo innan han somnar.. imorron åker han å jobbar och kommer inte tillbaka förrens tidigast torsdag... Huu det blir en jobbig vecka!
Bäst att passa på då!
Puss å kram å nyp i stjärten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att du fixar träningen..Du har ju vilja om du vill..Tänk posetivt..Det verkar bra att ni bytt garderober,med tanke på husdjuren därinne..Kram & puss mamma