22 oktober 2008

Hej då!!

Vila I Frid
Säg inte att ingenting blir kvar av den vackraste fjärilen livet gav!
Säg inte,
att vingarnas färg bleknar bort
och försvinner i vinden som stoft
Om fjärilens kropp måste gömmas i grav,
är ändå den svindlande flykten kvar!
Dikten skriven av Bo Setterlind
Tidigt imorses gick en av mina kusiner bort. Det kom som en chock, har inte fattat det än. Han efterlämnar en fru och tre små barn, som mina tankar går till i denna tragiska stund. Min kusin var inte speciellt gammal, och han blev hastigt sjuk för bara tre veckor sedan.
Jag tänker på er, och sänder er Guds frid. Och till dig käre kusin, Vila i frid.
Usch det är fruktansvärt. Denna dagen har vi mest gått runt i ett slags vaakum tror jag. Inte gjort så mycket. Mest pratat, jag och syrran. Konstigt det som sker.
---hmm---
Idag va vi på BVC iaf.. korven växer... 8180 gram och 67 cm lång. Stora killen. =)
Konstigt sätt att byta ämne, jag vet... Men ibland är Lille M en bra ice-breaker...

Ska faktiskt inte blogga mera nu, behöver ta en dusch och sen hoppa i säng.. är så otroligt trött.. dessutom så överraskade S-man mig med att komma hem idag! Underbart, så nu ska jag smyga mej på han i duschen tänkte jag...
Puss och kram älskade vänner! Ta hand om Er!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ucha .. beklagar!

Stor kille ni har ! :)
Kram, Johanna

Anonym sa...

Ja det känns overkligt att S inte finns med oss..Fin dikt du hittat..Lilleman växer å blir stor..Tur för dig att S mannen kom hem..Puss & kram mamsen