15 oktober 2008

vem faan uppfann fullmånen lixom??

jag hade då klarat mig utan den....
NEJ jag sov uruselt inatt!! som väntat..Släckte la runt 02, vaknade 02:30.. somnade om, vaknade 03, somnade om, vaknade 04:nånting Lille M vaken. Bajsblöja->byta den->Lille M jättepigg vill inte somna om->försöker vagga,vyssa,ignorera INGET funkar.. spelar ju iof ingen större roll eftersom jag ändå inte kunde sova... Tar med Lille M till min säng, han ligger å leker (eller krigar oklart vilket) med nappen... jag försöker sova, men vaknar till varje gång M blir förbannad för att han A: inte lyckas pricka munnen med nappen eller B: har kastat iväg nappen så han inte hittar den... JÖSSES!!! Tillsist somnar vi iaf, förmodligen av ren utmattning. JAG HATAR FULLMÅNE!!! S-man sa nu ikväll, att det är synd om Lille M som ärvt mina häxgener =) Typ alla mina syrror och mamsen är ju likadana... *haha* Jag såg det inte så, att det kanske va därför han inte ville sova, jag trodde bara att han va pigg och hade sovit klart - för ovanlighetens skull... Sååå, nu har jag oxå fått känna på hur det är att va småbarnsförälder med allvarlig sömnbrist! TACK men jag slipper helst!
Så det är väl nästan ett under att jag och Lille M lyckades släpa oss ur sängen i morses för att ta oss ner till S & L. Men det gjorde vi, och det va kul! M va som ett litet ljus satt bara och tittade omkring sig... *hihi* Han är duktig han, som sköter sig. När det va slut gick vi till syrran, där vi stannade såpass länge att vi hann äta både mat och fika! Idag stekte jag laxbitar och gjorde potatismos. GUD va det är gött med mos!!!
Och ikväll kom herrn i huset hem, ja stora herrn förståss... =) Men han däckade av på soffan, så medans S-man sov på soffan och Lille M tog sin kvällstupplur så röjde jag i köket. Är ju lite avis på Mica som fått sitt kök klart nu (jaa nästan iaf.... ) Men jag får inget nytt kök för S-man minsann...Snålis =D Neej jag vill inte ha nåt nytt kök egentligen, men det är en speciell känsla med sånt som är helt nytt.. Lukten av rent trä, fräscht på nå sätt. Så jag fick nöja mig med att Tokskura istället. Och det va bra! Nu skiner det om mitt kök, det luktar inte lika gott som Micas nya kök, men godare än vad det gjorde innan iaf =)
Och efter ett litet (jaa ett litet) glas Baileys (eller en billig kopia snarare...) och en låång varm dusch så sitter jag här i sängen (jaa igen, nya favvoplassen kanske) och ska snart försöka sova. Ingen fullmåne inatt vad jag kunnat se, så det ska nog gå. Och nu när S-man är hemma igen så slappnar jag av lite mer oxå och ligger inte och spänner mig och lyssnar, och reagerar på VARENDA ljud, med hjärtklappningen-allan som följd. =)
Så godnatt mina kära vänner! I love you!
Psst... mamma.... tack för dina kommentarer, det va vårat nöje att få komma upp å bli rejält bortskämda.. =) Skönt att komma iväg lite. Och tack för all hjälp, både hemma hos er och här nere. Du är BÄST! jaa... jag ska kolla upp synen.. glömmer ringa bara.. puss
Emma... Kycklingen blev jättegod, inte lika god som din (såklart!) men helt klart ätbar.
bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för ditt omdöme..Jag försöker göra vad jag kan för er alla..Häxgener haha..Jaha då är köket rent å fint..Puss å Kram mamma