29 oktober 2008

a little bit of shopping

lite, lite har vi stillat suget i shoppingtarmen...


Vi startade med att åka till Kinnarp.. Där strosade vi runt i skoaffären, hittade några riktigt schyssta stövlar, men orkade inte prova.. Dessutom bar jag Lille M i bärselen, då det är såå trångt i affärerna där ute... Det är bra att ha han i bärselen, då shoppar jag inte så mycke till mig själv =) Inne i Presentshopen hittade jag massor! Men, höll hårt i pengarna och köpte ingenting. Men m-y-c-k-e-t kan läggas in i min önskelista *snälla tomten* Sen, i klädaffären, fyndade jag pyjamaser till lilleman.


En tvådelad med krokodiler
(jag trodde det va drakar ända tills jag kom hem å visade S-man!
Tuur att jag ska till optikern snart)


Och en blå/vit "jamas" med en apa på! Plus svarta Labanstrumpor.
För M ville ha dom! Han skrek när jag skulle hänga tillbax dom =) S-man tyckte han va bortskämd! *haha* Skoja inte!

Not the best of bilder, taget med mobilen i skum belysning... Sorry...


Innan vi gjorde en endaste sak till, va vi tvugna att få lite gottigottigt i magen.. Dagens lunch bjöds på Gyllene Bågen... (McD) MUMS. Där satt vi bra länge.. Efter maten åt jag och Em glass, och jag drack kaffe. Gott. Härligt att inte stressa heller.. Lille M sov mestadels, men vaknade till en sväng lagom för att äta lite käk och provsitta en matstol!! Han satt jättebra, med min jacka som ryggstöd. Jättesöt. Bilder finns här.


Vidare gick resan mot blomsterhandeln, där en gravdekoration samt granris inhandlades. Vi gjorde mormor och morfars grav höst/vinterfin - glömde ta bilder... Men den blev iaf jättefin.
Därefter åkte vi hem, då den gravida systern orkar ju inte hur mycke som helst =)


Härhemma ligger nu mina pôjkar i varsin soffa å sussar gott, ska strax följa deras exempel...
kram mina godsaker där ute... Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lille M vet vad han vill ha,det ska börjas i tid..Ni har gjort graven lika fin som ni brukar..Puss & kram mamsen