14 oktober 2008

nu kan jag en sak till!!!

usch
idag startade inte som nån höjdardag.. vaknade med jordens huvudvärk.. så det tog tid innan Lille M och jag kom upp ur sängen idag. Han vaknade runt halv nio imorses, då hämtade jag honom och ammade honom i sängen *mysigt* Sen låg han och jollrade och lekte med sina nya polare - fötterna, medans jag halvslumrade. Sen åt han lite till, innan han somnade igen, och då slocknade jag med... Så vi va inte uppe förrens kvart över elva!
Jag kan dystert meddela att jag fortfarande känner av huvudvärken litegranna, men inte så farligt... Ska ju snart sova så det är inte så mycke att klaga över.
Imorron ska vi försöka ta oss upp i tid, så vi hinner ner till Stor & Liten. Förra veckan va ju Lille M sjuk så nu känner jag mig riktigt sugen på att gå ner. S &L är alltså ett slags öppna förskolan som Svenska Kyrkan har här i Byn.
Men men.... idag har jag provat på nåt nytt!! Nämligen stekt fläsk! Jag älskar verkligen det, men har faktiskt aldrig lagat det förut! konstigt va... men det brukar va mamma som får göra det, för vi andra kan ju inte! :) Men nu föll det sig inte bättre än att jag och syrran vart så fruktolöst sugna på stekt fläsk igår när vi va på Ica å handlade, så det va bara att ta tjuren vid hornen och försöka. Och det gick ju strålande! De vart precis perfekta, knapriga å salta! Men tro inte för en sekund Mamma, att du slipper undan i fortsättningen, när du gör det är ändå bäst!
Utöver det så har vi bara slappat idag, jag Lille M och syrran. Gött.. Och nu ikväll så har M skött sig ypperligt oklanderligt, när hans mamma ville titta på tv, när de sänder både "Ugly Betty" Och "Desperate Housewifes".... kan tillägga att han sov innan DH började =)
Nu sitter jag i sängen och lyssnar på SR P4, Karlavagnen.. nära-döden-upplevelser... *uhh*
hepp, ska (som i vanlig ordning) kika vidare här...
Tjöss å kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack att jag fått rå om er här i STHLM..Det är underbart att ha haft lilleman på rummet..Dopet var fint,vackert och trevligt..Träna på med all ork å kraft..Du fixar det med din vilja..AHA då blir man bjuden på stekt fläsk när jag kommer ner..Tack för kommentaren..Kolla upp huvudvärken..Foten är bättre,gör lite ont om jag går mycket på den..Pussar å kramar till er alla,mamma!

Anonym sa...

Tack för den goda maten!! Ni skall veta att det är många som är avis på mina matlådor.
Det är nästan så att jag kan vänta med min köksfläkt...
Skoja bara, själklart vill jag bjuda er på mat sen. Jag har hört att ni skall komma varje fredagkväl...Så då hoppas jag att ni skojade...

Kramar M som i Mica