23 oktober 2008

för korta lårmuskler?

slappardag utan dess like =)

Eller nja, nu va jag inte helt sanningsenlig. Vi har faktiskt vart ute på långpromenad med en mammakompis och hennes lille guldklimp W. W är bara 3 veckor äldre än M, det är jättekul! Vi gick en rejäl sväng, minst en timma iaf... Sen va jag heeelt slut när jag och Lille M smet in hos syrran, för att kolla läget med henne.
Jisses, va mina lårmuskler va stela, när jag reste mig upp igen efter att ha suttit ner å snackat en stund =) Tyder la på att promenixen satt på sin plats *haha* Det va skönt att komma ut en sväng iaf, och kul att träffa I! Va ett bra tag sen sist. Vi får skärpa oss!!

Efter maten, (orkade inte laga mat vare sig jag eller Adis så det blev hämtpizza.. eller jag tog faktiskt sallad.. å syrran hade käkat donken i stan!) så följde prinsessan med mig och Lille M hem, för jag skulle hjälpa henne med läxorna. Men när vi hade gjort de vart ja så hiskeligt trötter, så jag somnade på soffan.. inte så värst festlig moster inte...
Men efter den lilla truppluren och en kopp kaffe så va jag igång igen...

Hoppas på mer sömn inatt...
Råkade ju somna inatt med radion på i mobilen..
för att radion ska funka så krävs det att man har handsfreen inkopplad, så jag råkade ju
-givetvis-
somna med den i örat. Brukar jag aldrig göra... Men sen vaknade jag av ett konstigt ljud... Lille M givetvis!! Han gallskrek i sängen, och jag va uppe på en halv sekund och kutade in till han... Och vet ni vad katastrofen va? Han låg på mage!!! Och va skitförbannad för att han inte kom runt mer... =) Sötnosen. Sicket temprament han har *hihi* Så mamma här fick vända plutten, så han kunde somna om..
men det kunde inte jag, för Lille M hostade nåt så vansinnigt, och varje gång så flög jag upp, för det lät verkligen som han höll på att sätta i halsen, skitläskigt.
---> Jaja, nu är han på bättringsvägen iaf, så förhoppningvis så kommer vi in i våra gamla rutiner snart igen, när mamman får sova om nätterna. =)

Tack Johanna. Jodå, han växer så det står härliga till... =) jag hade för mig att det va en BT ni hade =) Tycker verkligen den är skitnsygg! Ska bara lyckas övertala S-man nu.. han tycker ny vagn är onödigt. Men jag tycker att våran EL är lite väl tung och klumpig emellanåt... Men, jag är väldigt nöjd med den i helhet.. bara lite tung som sagt... Eller det kanske är jag som är för klen?!

Jodu mamma, det är helt ofattbart... jag hittade dikten på nätet. Tycker väldigt mycke om den faktiskt, den va väldigt fin. Lille M blir stor han.. alldeles för snabbt...

Nope, ska studsa i säng nu... eller försöka iaf =)
Puss å kraaaaaaaaaaam

1 kommentar:

Anonym sa...

Man måste vara bekväm ibland.Större säng??Då kan lilleman rulla runt..Har just bakat drömrulle till din lillasyster..Kollar annonserna..Puss & kram mamma