08 oktober 2008

lite snubigt ;)

lugna gatan
numera iaf.. men så har det inte vart hela dagen precis =) Nu på kvällen har Lille M vart lite mer gnällig än vanligt (ungefär som igår) men nu sover han (äntligen) efter amning, välling, gos, bus, alvedon och pappas vaggning. En bra kombination va?! Vet inte riktigt men jag tror han har åkt på en vanlig förkylning, fastän den verkar va av "lättare" karaktär. Han äter ju, och är glad för det mesta. Sover lite mer än vanligt kanske, men absolut inte överdrivet gnällig. Vi får väl se, om förkylningen ger sig eller om det kanske är tänderna???
Idag har vi myst lite extra iaf, kusin Em va här efter skolan, för hon hade inte lust att va hemma själv när hennes mamma och pappa va på föräldrakurs (snaaart kommer Lillstänkarn, 3:e dec är H*n beräknad..... Åhhh va vi längtar!!) Tur att tiden går fort när man har kul *hihi*
Nu har jag lagt in lite kort på datorn igen.. så här kommer lite bilder, inte så mycke sånt som jag lovat egentligen, men lite annat smått å gott!!

Har snyggat till lite i mitt kryddskåp.
Och eftersom alla kryddburkarna står i en gammal plåtburk så är det ibland lite bökigt när man ska hitta rätt krydda. Och för att slippa en massa onödigt letande, och frustration så kom jag på en idé. Jag skrev ut vilka kryddor det va med hjälp av datorn. I Paint gjorde jag en hel hög med lika stora cirklar, som jag sedan skrev kryddorna i. Sen hjälpte Em mig att klippa ut alla och tejpa fast dom med dubbelhäftande tejp. Smart va! Och Ja, det har blivit mycke lättare och smidigare nu att hitta rätt krydda!!
Ordning & Reda

Ett bröllopskort jag scrappade åt syrran när de skulle på bröllop härommånaden. Framsida

InsidaMera scrappat!
Födelsedagskort till en kompis som fyllde år
Detta fina kort fick mamma när hon fyllde år förra veckan...
Beklagar den suddiga bilden!
Ja det va lite iaf. Mer kommer =)
Puss å kläm!

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du är vännen ! :)

kramar, Johanna