23 december 2008

da´n före doppareda´n

400 inlägg!

det är ju inte klokt! Att det blivit så många, det känns ju som att jag knappt bloggar alls ;)

Idag har vi julstökat här hemma.. efter bästa förmåga iaf... Lille M va inte helt med på de noterna, så vi fick ta det i hans tempo. Men nu är det mesta klart tror jag.
Skinka på kokning

Vår del av julmaten är inhandlad.
Skinkan är kokt och griljerad.
Julgodiset är klart. T.o.m. knäcken!!! (aldrig lyckats med förut)
Klapparna inslagna.
Finkläderna tvättade.
Klappat å klart!

Har inte så mycke mer kul att berätta, så jag bjuder på lite bilder istället.
Min blomgrupp jag planterade häromdagen...

Det är en liten julen, blå hyacint, murgröna som klättrar på en båge samt en liten vit kalanchoe (osäker på stavningen) Sen har jag dekorerat med rött "bös" (minns inte vad det heter..), tre röda klittriga pinnar, en liten röd kula samt kanelstänger.


Hade ju julmys med Chassen i förrgår. Fick två ascoola muggar med ganska tydliga budskap.
En som det står; Good morning - I´m walking on clouds... Och en Bad morning - You´d better leave me alone...
Endel av julkorten jag scrappade i år.

Här har jag klätt kortet med julpapper, dekorerat med två strängar snöre med hjärtan, ett papper där jag stämplat "god jul" i rött och skuggat kanterna med brunt. Sist men inte minst tejpade jag fast ett hjärta jag gjort i röd ståltråd.Samma som föregående kort, men röda snören istället, samt att hjärtat hänger i ett snöre och fäst i en knapp.Detta kortet fick en bred remsa julpapper, samma lilla stämplade god jul-ruta och ett hjärta i ståltråd, som sitter fast med en silvertråd i en knapp.
Här klädde jag in hela kortet i julrött papper, och dekorerade med snören precis som ett litet paket. Pricken över i:t blev paketetiketten.
Det här kortet fick en bred remsa julpapper, en liten stämplad god jul-skylt, ett rött och ett vitt snöre som dekoration, samt ett ståltrådshjärta dekorerad med små genomsklinliga stenar.
Nu ska vi provsmaka på skinkan.. *mums*
Såå, om jag inte loggar in imorron, vill jag passa på att önska alla som läser här en riktigt GOD JUL!!! Hoppas ni får det mysigt och härligt, och fina paket =)
Kram Ida

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina julkort..Va bra att skinkan blev bra..Ha en fin jul..Puss & kram mamsen