16 december 2008

nysydd...

Så...sytt...sömnig...

Tog mej i kragen och sydde klart väskan jag började med i förmiddags. Lite pillande vart det dock, då fram-och bakstyckena hamnade snett i förhållande till varandra och botten/sidan. Samma sak var det med den svarta väskan jag bloggade om igår. Så nu tänkte jag inte gå på samma nit igen.. jag tänkte mig för både en och två gånger, och prövade alla möjliga sätt.. men det vart bara snett! *morr* Tillsist sydde jag ihop väskan med fodret iaf, och Se-På-Fan, men nu är det inte snett längre!! Tänkte annars att jag skulle gömma alla fula ojämnheter men det slapp jag *haha* Man ska ha lite flyt ibland.. (thank you lord!)

Väska med lång axelrem, passar perfekt att ha tvärs över bröstkorgen. Sydd i vitt tyg med lila, brunt och turkost blommönster.

Fodrad med lite kraftigare tyg; turkost, grönt och brunt på linnefärgad botten.
Som vanligt med smarta fickor på insidan och en strap att sätta nycklarna i.
Stänges med kardborreknäppning.

Närbild

Så nu vilar ytterligare en väska a ´la pysselpussar i färdiga kreationer! =) S-man tycker jag är galen ;) Men han får ju sitta och spela oavbrutet, hur mycke han vill, utan att jag hänger över axlen på han och tjatar!! Så jag tycker han borde vara överförtjust och enbart hålla klaffen! Men jag tror att han saknar mig lite *flinar*

Men nu vågar jag inte sätta mig vid symaskinen igen, tiden går så fort när man sitter där, så nu är det bäst att blogga och surfa rKursivunt lite, innan det är dags att nanna kudden. eller ja, det är det ju hög tid för nu med, men :)


Kram på er goa vänner! Sov gott!

Psst, Johanna.. tack för kommentaren, kul att nån annan utom jag tycker att det ser lite bra ut iaf ;) Det är precis så att det går i ett a4 papper i den svarta väskan! Håller med dig, formen på den är kanske lite roligare, men en "vanlig" fyrkantig är inte fel heller! Smart på många sätt. Fundera du, så ska jag fnula lite till, om jag kommer på nån kul moddelux.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ditt flyt håller i sig..Lycka till..Kram & puss mamsen