15 december 2008

min egen sygrotta

oups

har visst sytt 4 timmar i sträck! Inklusive några puss-pauser med S-man, tillklippning, och funderade på nya väskmodeller... =) Inte undra på att jag började se i kors!

Har fått ihop två väskor ikväll!

Den ena började jag sy igår, den vart lite sne såg jag idag, så jag fick skarva lite :) Kanske blir lite snett och vint när man sitter uppe halva nätterna och syr??

Ska inte orda så mycke mera om saken, se själva!

Handväska i svart tyg med grön-blått blommigt (?) mönster.

Insidan är fodrad med vitt tyg, och har två praktiska fickor, samt en mobilstrap.
Närbild

"Påsväska" att ha tvärs över bröstkorgen eller så knyter man remmen så kan man ha den över en axel. Vitt tyg med lila och turkost mönster.
Den är l-å-å-ång...

Insidan är fodrad med ett vinrött tyg, vars struktur påminner om linne.
Med praktiska fack och en strap att ha nycklar i.

en knut!


rymlig som bara den!


Blöjfodral
(väldigt lätt att sy, gick jättesnabbt och krävde inte så mycke tankeförmåga!!)

Min syhörna i köket! Inte det minsta stökigt! =) Inga middagar hemma hos mig nu - nej tack!

Tygförrådet.. Lätt att överblicka. NOT.

ojoj, va kass jag är på att fota... kanske skulle gå en kurs??

jaja nu har jag gjort nog för idag...

Pyss &kräm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den första väskan var ju jätte fin ! Den föll mig i smaken ;) Gillade verkligen tyget ! och formen kanske är roligare än en vanlig rak? hade annars tänkt modell på väskan som den nedre.. Svårt ju ;p Men duktig är du allt ! och jätte bra med små fack i ;)
KRAM, Johanna

Anonym sa...

Vilka snygga väskor du sytt..Då måste ju tyghögen minska..Glöm inte fylla på den..Puss & kram lilla mor