14 maj 2008

Bara en dag kvar nu

å ingen bebbe idag heller...


Inte knappt ens en värk. Bara lite lite. Åkte in till stan idag med syrran och Em, som hade studiedag. Va inne på Babyproffsen och tittade på vägghängda skötbord, men det va för smalt och dessutom kostade det 495 kr. Kanske inte så mycket pengar egentligen men det känns onödigt att lägga ut så pass med pengar på nåt som vi inte behöver ha så länge. Så tills vidare så får vi nöja oss med vårat skötbord på hjul, så får vi se hur vi gör sen. Jag köpte iaf en uppblåsbar skötbädd, vi ska prova och se om det går att ha ett litet miniskötbord på den lilla bänken brevid handfatet. Det kan ju funka. Hämtade även ut ett sånt där gratispaket. I det va det en blöjhink, blöjor, en matskål och sked, oljor från Weleda, napp och lite andra erbjudanden. Jättebra! Gratis med :)

Skötbordet. Tillfälligt boendes i hallen.

Är extra lycklig och nöjd med dagens shoppingtur, för idag hittade jag äntligen små plastflaskorApoteket, som jag varit på jakt efter. Tänkte att jag skulle fylla på med mitt eget schampo, balsam och tvål och ha med till förlossningen. Bara för att jag inte vill ha några jättebauta flaskor med mig dit. Och jag har letat överallt efter såna där små flaskor. Jag hade gett upp hoppet att hitta några, tills jag sprang på dom idag. *salig* Passade även på att köpa lite krämer till Painriche också, nu när syrran va med som guide!

En flaska för varje behov


Dessutom så köpte jag äntligen de där coola bodysarna som jag spanat in huuur länge som helst! (no comments plz!!) Min unge kommer att bli ballast i stan! LÄTT!

Nån ytterligare beskrivning behövs väl knappast! ;)


Å ikväll va det sista avsnittet av ""Barnmorskorna". Tråkigt. Det va en riktigt bra serie. Kändes dock liite skumt att se det idag, nu med BF så nära inpå. En underlig känsla. Positivt dock att S-mannen pallade att se hela avsnittet idag. Duktig ponke! Bra att han är lite förberedd och vet vad som väntar. Fast i den här farten så verkar det aldrig komma nån bebis... *suckar högt*

Vi e ju liksom klara nu. Nästan iaf :)

Nåväl, vad ska man göra? Köra färdknäppen 7 gånger om da´n, äta stark mat alla dagens mål, gå i alla trappor jag hittar eller bara lägga mej ner och vänta???

Nu ska jag iaf surfa vidare, och se vad som hänt i världen.
Kram på er!

Inga kommentarer: