16 maj 2008

redo för inflyttning när-som-helst

jag vet varför det inte kommer ut nån bebis.

Skrutten där inne tänker inte komma ut förrens den nya lyan är klar! Och det är ju klart, att eftersom h*n bott så himmelens trångt de senaste 9 månaderna så vill den ju ha sitt nya place i topptrim. TUR att jag och S-man har satt fart idag då. :) Slipat och spacklat. Jag har målat fönster- och dörrkarmar. Sen åkte vi till stan och köpte golv- och taklister, fönsterfoder och elgrejer. Jag köpte även dörrknoppar i trä och limegrön färg. Väl hemma så har jag målat knopparna gröna, och ett par gamla gardinstångsändar som jag hittade i källaren. Kommer bli grymt! Imorron ska listerna äntligen upp (hoppas jag verkligen) Sen är det bara en vägg kvar som ska målas, sen är det dags att flytta in. (Hör du det unge!?)

Idag är det ganska lugnt därinne i enrummaren. Inte så lugnt som igår dock, men ändå lugnare än vad det varit tidigare. Har inte känt av nåt speciellt under hela dagen, men har dock nu under kvällen börjat få lite onda ilningar i magen, och ryggen. (håller tummarna) Vill verkligen inte hoppas för mycket, men nu är smärta det ända jag vill ha!! Sjukt, Ja JAG VET!

Tog tyvärr inga bilder på mina små knoppar, men bjuder på en annan liten "knopp"!
Persilja

Och i väntan på Painriche så tar vi en liten tillbakablick och jämförelse.
Bebben i vecka 13+5
Här är busen i vecka 39+3

Känns som evigheter sen man va sådär smal :P

Nepp, mina vänner, nu ska jag äta lite, och fixa lite popcorn tills "Talang" börjar. Inte för att det är det bästa program jag sett men vad ska man annars göra?

KRAM KRAM

1 kommentar:

Unknown sa...

vilken fin "knopp" du har där på bilden. ;)

Du ska se att pan-riche kommer ut när h*n vill det.
Jag hoppas på en flicka..*håller tummarna*
Kram