28 maj 2008

Genrep

Och lite beroende...
Vadå genrep? Jo vi fick åka in till förlossningen inatt. När klockan va runt midnatt kom jag på att jag inte hade känt av Painriche det minsta under hela dagen. Både jag och S började prata med magen, klämma och knö. Men ingen reaktion. Vi skakade magen, ruskade om riktigt ordentligt och försökte på alla sätt och vis få en knuff tillbaka. Vi provade t.o.m. att lägga Doris på magen, och hon spann som bara den. I vanliga fall brukar Painriche vara ganska duktigt på att ge igen då, men inte det heller. Då blev vi väldigt oroliga både jag och S, så vi ringde förlossningen. BM sa att vi skulle komma in, så det fick kolla läget. Så vi packade ihop våra grejer, ja t.o.m. BB-väskan och barnbilstolen ifall om att liksom.. Kl 1 åkte vi hemifrån. Väl därinne fick vi komma in på ett rum, och de började klämma på magen. Sen kopplade de på ett ctg och vi fick lyssna på hjärtat. Härligt att höra det! På vägen dit fick jag nämligen lite tokiga tankar om att PR va död redan!! Usch vilken ångest! Men hjärtat pickade på som bara den, och PR knödde runt lite med. :) Skönt. Sen kom BM in och körde med nån apparat mot magen, som vibrerade och lät högt. Den skrämde slaget på stackars busen, men nu visste vi ju att h*n levde och allt va bra iaf. BM konsulterade en läkare, som tyckte att kurvan såg så bra ut att de ville avvakta, och inte ens titta hur livmodertappen såg ut. Så vi fick åka hem igen utan bebbe. Det hela tog faktiskt bara en timme. Så runt halv fyra inatt va vi hemma igen och kunde äntligen krypa i säng. Oförlösta men väldigt lyckliga och tacksamma att veta att våran sena älskling är oskadd!!
Så idag har vi tatt det lugnt både jag och S-mannen. Jag har suttit vid symaskinen nästan hela da´n, har fått dille på det där.. Lite lätt beroende. JA! Men idag har jag sytt väskor... Började med en igårkväll, som blev färdig i morse, sen har det bara rullat på. Haft väldigt svårt att sluta sy iaf :) Väskorna blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, förrens sen tredje. Den är jag toppennöjd med! Tur att man har lite gammalt tyg som ligger och skräpar *haha*

Första försöket

Andra försöket

Tredje gången gillt

-Tack Mica. Jag är väldigt nöjd med gardinen och kuddarna! Turkost of course my dear!
-Nja du Emma, du och jag spelar inte riktigt i samma liga när det gäller att sy :) Desperata va ju UNDERBARA. Till och med S va tvungen att titta lite. Spec när Gaby spöade på handikappkillen :)
-Nej ingen bebis Johanna... Tyvärr.. Mmm måste sysselsätta mig med nåt, annars blir jag knäpp av att bara gå och vänta!


Nu får jag ge mig, har lovat min darling att vi ska äta nåt.
Puss och kram mina vänner

Inga kommentarer: