29 maj 2008

Alla lustar tillfredställda

Kärringakväll och spring i affärer

Med både S-mannen och Adis. :) Ikväll har affärerna i Falköping kvällsöppet, mellan 18-21. Då brukar vi "damer" passa på att åka in (fast S brukar kalla det kärringakväll), och kika lite i butikerna och sen avsluta med en smarrig fika. Så ock ikväll. Fast gubbsen va med. Spännande. :) Först skulle familjen N-O ha en gungställning, men efter mycke velande beslutades att bygga en egen (tror jag) Därefter rally upp till stan... Först in på Hemtex . Därinne hittade jag supersnygga gardiner för bara 49 kr styck!!

Gröna till Painriche´s rum

Blå-beige-turkos till Painriche´s mamma!
Och handdukshängare och toapappershållare med sugproppar, men de tog jag inte kort på. Inte så upphetsande precis :)
Sen fortsatte shoppingspreen... Utanför Miljöshopen (lokal inredningsbutik) dök de här ljuvliga stuvbitarna på mig. Perfekta till min väsktillverkning (som tömt hela mitt tygförråd) och för en nätt summa av 25 kr styck! Perfa!

När vi kollade på bebiskläder inne på Lindex kom S-mannen på att han ville ha EM-kläder till Painriche. Inne på Lindex hade de inga "riktiga" sådana. (Detta enligt S) så vi gick över till Intersport. Därinne hade de ju mycke riktigt EM-kläder för barn. Men inga små spädisar precis... Jag fick släpa med mig en MYCKET besviken S därifrån :( Last but not least så kikade vi in på Oki-Doki (Lokal barnklädesbutik) för att *hoppas hoppas* se om de hade några EM-outfits för spädisar. Se vad vi hittade!
Blå-gul body med matchande byxa
Nu kommer Painriche va lika snygg som Pappsingen när de ligger i soffan om en vecka och tittar på när Sverige spelar skiten av Europa! Lyckan va gjord! Därefter hade vi bara en sak kvar att göra! FIKA! Vi åkte upp på Mösseberg, för att avnjuta de ljuvligt underbara räkmackorna de gör på Mössebergsgården! *mums* Det va både väldigt gott och väldigt trevligt! Tack ska ni ha, underbara familj! (Jaa M du räknas ju som family såklart!) Sen va det hemfärd, och här sitter jag nu...

Väsktillverkningen har jag fortsatt med idag oxå. Dagens skapelse.
Liten nätt handväska, med motsatta mönster på fram, och baksida. Fodrad med vitt tyg, mobilficka och litet fack.
Och det är väl där jag har för plan att tillbringa återstoden av kvällen :) Men det får inte bli sent, imorron ska vi till KSS för överburenhetskontroll. Kl 10. Huuu, va tidigt ;) Sen får vi se vad el doktoro och BM säger. Hoppas det är dags snart iaf. Inte för att det är jobbigt att va gravid så men nu vill vi ju ha ut våran buse.
tjipp-å-tjopp-gummitopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beställer en väska!! ^^

Lite läskigt att ni fick åka in, men skönt att allt var bra! Hoppas nu att förlossningen startar av sig själv så du inte blir igångsatt.. Har hört att många upplever det lite läskigt..
Man är ju nyfken ju, för de flesta gissar ju på tös enligt mätaren - och jag är en av dem ;D
KRAM, Johanna

Anonym sa...

Hallo!

Snygga väskor vännen, jag beställer också en! Tack för en mysig TJEJkväll på stan.
Jag vet inte var S-mannen har sett alla kärringar!?

Love M som i Mica