12 maj 2008

Inte en råtta kvar

Jag gillar att blogga idag! *hehe*

Åhh vi har vart sååå duktiga idag jag och S-mannen!! SITT NU NER OCH HÅLL I ER!


...för...

VI HAR STORSTÄDAT HELA HUSET!
*kärejärtanes*

Från topp till tå har vi fejat med dammsugare, golvmopp, dammtrasa och roller.
Nu är det dammsugat och skurade golv på hela nedervåningen, däruppe nöjde vi oss med att bara dammsuga eftersom det fortfarande inte är klart i barnrummet = massa damm. Så alla bamsedammråttor som kom fram igår när vi hade tvärdrag är numera eliminerade... *hehe* Soffan är dammsugad och rollad (isch va massa gråa katthår *hmm*) Så idag kunde jag äntligen få lägga på mina "nya" mattor i köket!
Víd diskbänken...
Vid källardörren & trappan...

Inte bara det, har även vart duktig ute med. Va ju på växthuset med E, M & M igår, och köpte en hög med blommor. Så idag köpte vi jord och lecakulor så jag kunde plantera dom. Så nu är det fint, oavsett vilken ingång man än väljer!

På baksidan samsas murgröna med stjärnöga och petunia.

På framsidan hälsas man välkommen av murgröna, stjärnöga och hängpetunia...

...och stjärnöga och petunia.


Dessutom så tog vi mod till oss att köpa dessa idag *hihi*


Nu får skrutten gärna komma. Men kanske städningen gjorde susen... Har lite ont i magen och ryggen *hoppas hoppas* När jag sa det till S-mannen så sa han bara "-Fortsätt städa!" Tack för den! :P

Nu väntar bara en sköön, lång härlig dusch. Sen är man klar för natten *ler*

*KRAM*

Psst.. tror ni verkligen att det blir en tjej????? Vi tror ju på en KILLE! *tss*

Inga kommentarer: