10 maj 2008

Några ryck och en smäll

wow

Vi har investerat idag! I en pool!!
Helt galet! Jag har "tjatat" om att vi borde skaffa en ganska länge, men S-mannen tycker att det duger att gå till det lokala badet här i Byn. Men idag, fick han sig ett helt galet ryck!! Han måste ha fått värmeslag!! Så vi åkte och köpte en pool på ÖB, och skruvade ihop den mitt på eftermiddagen när det va som allra varmast. fan vi höll på att avlida när vi meckade ihop den. Och sen började evighetsgörat att fylla aset med vatten!! Klockan är över 22 nu, och den är knappt ens halvfull! Vi har hållt på att spola i vatten i den i över 5 timmar.... herregud... hur länge ska en stackars gravid svettig kvinna behöva vänta på att få svalka sin lekamen??? hoppas det är fint imorron med så man kan bada... Skönt iaf, nu kan jag svalka av mig när jag drabbas av värmeslag. :) Em har invigt den, men hon tyckte att de va lite väl svalt *hehe*
Ett annat ryck vi fick, eller vi smittades av familjen N-O att åka in till stan och fika.. Det blev lite shopping med. Ja först å främst poolen då förstås, men även lite träpinnar (heter nåt finare egentligen men minns inte vad) som jag ska ha och snickra ihop, sen spänna upp ett tyg på till PR´s rum. Bra, då har jag lite att göra imorron :) Hmm.. vi köpte nåt mer.. What ever, det va säkert inte viktigt. Säkert bara mera godis! Sen fikade vi iaf, på Mösseberg, och njöt av solen! Härligt!
Sista rycket för da´n (förutom det att jag bloggar!) va nog det som våran stackars hängmatta fick förut... Sitt nu ner, och försök att inte skratta åt mej... :) (yeah right) Jag låg iaf i hängmattan, och gungade lite skönt, och pratade med E och Em som satt på backen brevid. Vi uppmärksammade dock ganska snart ett lätt knakande ljud... *hmm* Rätt va det va så small det till, och jag låg raklång på backen! Repet hade brustit! Hej-å-hå! Hur gick det till? Jag fick en total chock och skrattade bara helt hysteriskt. E och Em skrattade de med, men E vart först jätteorolig för PR! Och jag kunde inte svara hur det gick för jag dog av skratt!! Efter en bra stund kunde vi iaf lugna ner oss, och med nöd och näppe lyckades jag lugna syrran med att det va bra med mig och att jag inte hade speciellt ont. Bara i rumpan! :) Å herregud. Livsfarliga hängmattan! Sen va S-mannen tvungen att knyta upp den igen, med lite starkare rep. Men jag vet inte om jag tänker lägga mig i den där förrädiska hängmattan nå mera :P
Och än så länge har inga smärre värkar gjort sig tillkänna, så bebben klarade den "lilla" smällen bra. Synd det kanske... Sadist - Javisst!
Tänkte jag skulle se "Miss Marple" på tv, så jag måste slita mej nu.
Tjing mina vänner!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas att du får bada i morgon då.. :)
KRam