05 maj 2008

Deklarera mera

Deklarationen är nu klar

Men det va änna på håret :P Skulle visst fylla i nån extra blankett, med tanke på att jag stod kvar som delägare på företaget under förra året. Fattade inte riktigt vad och hur jag skulle fylla i den, försökte få tag på revisorn, men inget napp där inte. Efter lite surande och gnällande i soffan löd jag S-mannens råd och ringde Skatteverket som hjälpte mig att fylla i rätt uppgifter! Det tog max en kvart sen va det klart.. Sen lurade jag gubben min att åka med mig inte till stan med skiten, för det gick inte att deklarera via nätet med den där extra blanketten. Typiskt. Men nu är det klart för ett helt år framöver.

Härligt.

Annars är det lugnt. Orkade inte feja vidare ute i trädgården idag. Alldeles för varmt. Fick dock ett mindre ryck (eller nödvändigt ont snarare) och städade i alla papper och räkningar idag. Har inte satt in ett endaste papper i nån pärm sen augusti förra året... Tjena va papper man har! Men nu är det fint. Tur kanske att man måste deklarera ibland... *hihi*

När kommer Painriche då?? Vi väntar å väntar... provade äta stark mat igår. Då fick h*n hicka. Då tyckte Syrran och S-mannen att jag va sadist?! Kan ju inte jag hjälpa.... *hehe*

jaja - nu ska jag göra ett tappert försök att skilja mig från datorn!
Natti natti och bamsekram!

Inga kommentarer: