12 maj 2008

Blandat & Utlovat.

På med läsglasögonen, idag blir det mycke..


Min brorsa har ju den coolaste stilen...
Har ju berättat att han (M va säkert oxå med på ett litet hörn) har köpt två schyssta t-shirtar till Painriche.. Kolla in va coola de är!! :)

T-shirt nr 1 (trycket fram)
T-shirt nr 2 (trycket bak)

Våran plutt kommer att se grym ut, tack vare sin morbror!!! TACK!!

Och när jag ändå är i farten och visar utlovade bilder... här kommer bilder på mina små projekt till Painriche´s rum.

Tiger

Nasse

Nalle Puh

Så här har jag gjort:



Tavlorna är målade med oljefärg på en canvasduk, som jag köpt färdiguppspänd billigt på Rusta. Så först målade jag ett lager med blå botten, i lite skiftande nyans. Jag blandade hejvilt på en papperstallrik mellan färgerna 103 Zinc White, 455 Cerulean Blue och 450 Phthalocyanine Blue. Jag har blandat alla tre färgerna med varandra, bara de blåa tonerna och ibland en vit och en blå. Ja lite hur jag känt för helt enkelt. När färgen hade torkat (det tog ett par dagar) så skissade jag upp de olika mönsterna på vardera tavla. I detta fallet hade jag hittat jättebra och kanonfina figurer på internet, som jag skrev ut och klippte ut efter konturerna. Sen började det mödosamma arbetet med att fylla i all färg. Jag gjorde så att jag fyllde i alla färger först, sen målade jag den svarta konturen sist.
  • Till Tiger använde jag färgerna; För orange: 103 Zinc White, 215 Lemon Yellow och 324 Vermilion. Till magen och lite av ansiktet blandade jag samma färger som till oragnge men med betydligt mer vit färg. Sen målade jag hjärtat rött med 324 Vermilion, området runt ögonen med 103 Zink White och konturerna med 739 Black. Nosen blev rosa med hjälp av 103 Zink White och 324 Vermilion.
  • Nasse blev målad i rosa med samma blandning som Tigers nos,till de ljusare partierna blandade jag i mera vitt. Blommorna målades i 103 Zink White, 11 Viridian Green och 215 Lemon Yellow. Konturerna svarta med 739 Black.
  • Nalle Puh blev härligt gul med 215 Lemon Yellow. Tröjan röd med 324 Vermilion. Fjärilen fick samma rosa som Nasse och Tiger, samma rosa blandades med lite 450 Phathalocyanine blue för en lila nyans. Konturer även här 739 Black.
Sen har de fått torka. Klart och redo att hänga upp! Se till att färgerna torkar ordentligt innan du målar med en ny, för det kladdar nåt vansinnigt annars. (Om man nu inte vill att det ska kladda...*hehe*) Oljefärgerna är av ett märke som heter Duga, somm jag köpt i en 12-pack med små tuber som ligger på 12 ml/st, också på Rusta tror jag.

Japp. Det va det. Jo just det, det gick bra hos BM idag. Pyret i magen har äntligen fixerat sig! :) Skönt. En sak till avklarad... Nu är det bara 3 dagar kvar. Beroende på hur man räknar, och när den här skrutten har tänkt att komma... :)

Såhär ser vi ut idag!
Gravid i vecka 39+3


Nej, nu har jag skrivit alldeles för möe... :) Nu ska jag rycka upp mej och städa alternativt gå ut och rensa lite land. Det blir nog dessvärre inget badande idag, 13 grader ute och lite blåst. *burr* Till och med jag tycker det är liite kallt :P

Tjing på er, å ha de gött!

Inga kommentarer: