03 maj 2008

En orm är lös!!!!

Boa-boa


Japp! Har officiellt smittats av Boa-syndromet. I väntan på att Painriche ska komma har jag nu bäddat och säkrat barnvagnen. För att säkra duoliften i vagen ska man sätta fast två hakar i två öglor. Hmm det tog en kvart typ att hitta de där öglorna.. Sen ytterligare en kvart att få i hakarna... *hehe* Svettigt värre. Blir ju inte bättre av att man är höggravid och smidig som ett kylskåp! Men nu sitter den där den ska, säkrad och klar.

Har bäddat med fårull underst, sen ett lakan och sen en fleecefilt och ett påslakan och ett litet örngott. Nej, ingen kudde. Även fast BM sa att MVC nu rekommenderar en platt kudde så tror jag att det är bättre utan. Så nu lilla Painriche, är iaf vagnen klar åt dig! Det är bara att komma!!!
Se så fiint det blev!! Döskallar och allt :-P


Lilla hjärtat har Em sytt. Ska pryda vagnen någonstans....


Rummet är på gång *harkel harkel* Pappsen ska bara dra lite ström och spika upp lite lister. Vi har bestämt att inte göra nån limegrön bokstavsbård, utan vänta lite med det. Det är annat som behöver göras först, och som är viktigare. Har ju mina tre små projekt som måste bli klara. Och nu har jag fått en ny idé.. Fick ett tyg av mamma för länge sen, som jag hade när jag va liten, vitt med limegröna hundar (?) på, som ska få bli en snygg tygtavla. Bild kommer.... :-) Det får bli så sålänge. Men det verkar inte som det blir nåt mer spika däruppe idag?! Gubben ligger på soffan och tittar på Discovery och pillar navelludd! Hoppa lite ppå han kanske?!


Nu ska jag fortsätta boa. Vet inte med vad bara.. Kanske packa BB-väskan?
*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Att packa väskan tycker jag låter som en bra ide, tänk även på att mannen kanske behöver ha med sig något också!

/M som i Mica